INFORMATION OM DATABEHANDLING HOS DIGYPRINT

Hos DigyPrint.dk respekterer vi dit privatliv, og vi ønsker at være helt åbne omkring de oplysninger, vi gemmer, hvordan de bruges, og hvornår de slettes.

Aldrig deling af data

Lad os starte med at slå fast, at vi selvsagt aldrig kunne drømme om at videregive eller videresælge vores værdifulde kundedata.

Databehandleraftaler

Over for vores kunder, altså dig, er der ikke behov for at udarbejde databehandleraftaler, da vi er dataansvarlige og ikke databehandlere.

Din ret til sletning

Du kan til enhver tid blive slettet fra vores systemer, ligesom vi har udpeget en dataansvarlig, som kan besvare spørgsmål.

PERSONDATAPOLITIK

I henhold til persondataforordningen skal DigyPrint (herefter Digy) give dig en række oplysninger om, hvordan vi behandler oplysninger omkring dig. Nedenfor kan du læse mere om, hvordan DIGY behandler dine personoplysninger.
1. VI ER DEN DATAANSVARLIGE – HVORDAN KONTAKTER DU OS?

DIGY er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

Margretheholmsvej 34, 1432 København K (+45) 52 111 034 info@digyprint.dk Juridisk navn: Digy CVR-nr: 44205025

2. Gyldighed

Denne privatlivspolitik gælder for alle brugere af vores hjemmesider og apps, herunder ikke-tilmeldte og tilmeldte brugere, designbidragydere samt for vores kunder eller potentielle kunder (samlet kaldet “bruger,” “dig” eller “din”) og for alle Digy-tjenester, der er knyttet til denne privatlivspolitik. Vi indsamler personoplysninger relateret til en identificeret eller identificerbar fysisk person for at kunne levere tjenesterne til dig (“personoplysninger”). De oplysninger, vi indsamler fra og om dig, mens du bruger vores tjenester, håndteres i overensstemmelse med denne privatlivspolitik. Afhængigt af, hvor du bor, og hvad du foretager dig på Digy-hjemmesiderne og -apps, kan de supplerende sider om privatlivspolitik, der er angivet nedenfor, være gældende for dig.

Vær opmærksom på, at denne privatlivspolitik ikke gælder for personoplysninger, der indsamles om dig af tredjepartshjemmesider og -apps, som kan slå links eller reklamer op på eller på anden måde være tilgængelige fra vores Digy-hjemmesider og -apps. De personoplysninger, der indsamles af disse tredjepartshjemmesider, er underlagt deres egen privatlivspolitik, og vi er ikke ansvarlige for disse hjemmesiders og apps’ praksis i forbindelse med privatlivspolitik.

Vi opfordrer dig til at læse denne privatlivspolitik og de supplerende sider om privatlivspolitik i deres helhed, før du bruger vores Digy-tjenester for at sikre, at du fuldt ud forstår vores praksis i forbindelse med dine personoplysninger. Ved at få adgang til eller bruge vores Digy-hjemmesider, -apps og -tjenester anerkender du, at du har læst og accepterer denne privatlivspolitik.

3. Hvilke personoplysninger indsamler vi, og hvordan indsamler vi dem?

Digy tilbyder dig en bred vifte af tjenester, der forener dine behov for tryk, digitale tjenester og design. Vi indsamler forskellige typer personoplysninger fra forskellige kilder afhængigt af hvilke tjenester, du bruger. Som beskrevet nedenfor indsamles nogle oplysninger automatisk, når du besøger vores hjemmesider og apps eller køber noget, og nogle oplysninger giver du os, når du registrerer eller udfylder en formular, uploader indhold, køber et produkt eller en tjeneste eller kommunikerer med os. Vi kan også indhente oplysninger indirekte fra tredjeparter og andre kilder, herunder sociale mediers hjemmesider. Hvis du vælger ikke at dele visse personoplysninger, kan vi muligvis ikke levere nogle af vores tjenester. Desuden vil vores hjemmesider og apps have begrænset funktionalitet, hvis du ikke lader os placere visse cookies på din computer (se yderligere oplysninger om cookies nedenfor).

3.1 Personoplysninger, som vi indsamler automatisk.

Data om enhed og placering. Vi indsamler automatisk bestemte oplysninger via din enhed eller browser, når du besøger eller navigerer på vores hjemmesider og apps. Disse oplysninger omfatter din IP-adresse og oplysninger om din computers hardware og software (f.eks. operativsystemtype, den browser, du bruger, programversion eller software- og sprogindstillinger). Vi indsamler muligvis også positionsoplysninger fra din IP-adresse, eller hvis du har bedt din enhed om at sende disse oplysninger via privatindstillingerne på den pågældende enhed. Vi indsamler nogle af disse oplysninger ved at bruge cookies eller andre lignende teknologier direkte fra din enhed. Du kan finde yderligere oplysninger om, hvordan vi bruger disse teknologier, i afsnittet Cookies nedenfor.

Data om navigering på og brug af hjemmesiden. Vi indsamler og gemmer også automatisk visse oplysninger om dine aktiviteter på vores hjemmesider og apps, f.eks. dato, klokkeslæt og sider, du besøger samt hvordan du bruger vores tjenester og får adgang til deres indhold (f.eks. søgehistorik, clickstream-data, adgangslogfiler og andre brugsdata vedrørende din interaktion med vores hjemmesider og apps samt vores e-mailmarkedsføring og onlineannoncer).

Sessionsoptagelse til genvisning. Vi indsamler også sessionsoptagelser til genvisning (såsom musebevægelser, klik, indtastninger og rulning).

Købs- og transaktionshistorik. Hvis du afgiver en bestilling eller anmoder om en tjeneste, indsamler vi din købs- og transaktionshistorik.

Data om brug af bots. Hvis du kontakter os via chatbot, vil vi ud over at behandle dine kontaktoplysninger være i stand til at indsamle dine enhedsoplysninger og din IP-adresse.

Hvis du er registreret som bruger hos Digyprint, forbinder vi de data, som indsamles automatisk, med de andre personoplysninger, som vi indsamler om dig, som beskrevet nedenfor. Vi bruger disse data til forskellige formål som nærmere beskrevet nedenfor.

Data om navigering på og brug af hjemmesiden. Vi indsamler og gemmer også automatisk visse oplysninger om dine aktiviteter på vores hjemmesider og apps, f.eks. dato, klokkeslæt og sider, du besøger samt hvordan du bruger vores tjenester og får adgang til deres indhold (f.eks. søgehistorik, clickstream-data, adgangslogfiler og andre brugsdata vedrørende din interaktion med vores hjemmesider og apps samt vores e-mailmarkedsføring og onlineannoncer).

Sessionsoptagelse til genvisning. Vi indsamler også sessionsoptagelser til genvisning (såsom musebevægelser, klik, indtastninger og rulning).

Købs- og transaktionshistorik. Hvis du afgiver en bestilling eller anmoder om en tjeneste, indsamler vi din købs- og transaktionshistorik.

Data om brug af bots. Hvis du kontakter os via chatbot, vil vi ud over at behandle dine kontaktoplysninger være i stand til at indsamle dine enhedsoplysninger og din IP-adresse.

Hvis du er registreret som bruger hos DigyPrint, forbinder vi de data, som indsamles automatisk, med de andre personoplysninger, som vi indsamler om dig, som beskrevet nedenfor. Vi bruger disse data til forskellige formål som nærmere beskrevet nedenfor.

3.2 Personoplysninger, som du giver os.

Kontaktoplysninger og login-oplysninger. Når du tilmelder dig en konto på vores hjemmesider og apps, indsamler vi dit for- og efternavn, din e-mailadresse og din adgangskode.

Betalingsoplysninger. Hvis du afgiver en bestilling eller anmoder om en tjeneste, indsamler vi oplysninger, som du giver os, f.eks. dine leverings-, fakturerings- og betalingsoplysninger (f.eks. kreditkort- eller bankkontooplysninger) samt momsoplysninger og oplysninger til bekræftelse af din identitet (f.eks. pas, id-kort eller kørekort). Du kan også have mulighed for at gemme kreditkortoplysninger eller andre betalingsoplysninger for at gøre det nemmere at købe produkter eller tjenester fra vores hjemmesider og apps i fremtiden.

Indholdsdata. Nogle af vores tjenester giver dig mulighed for at uploade og dele billeder, fotos, logoer, videoer, musiknumre eller andet indhold (“Indhold”) med os eller andre brugere for at kommunikere med os eller andre brugere eller for at tilpasse produkter og tjenester. Det indhold, du vælger at uploade til vores hjemmesider og apps, kan indeholde personoplysninger om dig. Hvis du f.eks. designer og personliggør et produkt, f.eks. et visitkort, indsamler vi de personoplysninger, du bruger til at specialfremstille produktet, f.eks. navnet på din virksomhed, din professionelle titel, dit billede eller andet indhold, du uploader. Hvis du vælger at deltage i en designkonkurrence, indsamler vi de personoplysninger, du vælger at give os i logoets og brandets vejledningsoversigt, f.eks. navnet på din virksomhed, dit slogan eller andet indhold, du uploader. Når du uploader dit indhold til vores hjemmesider og apps eller giver os tilladelse til at få adgang til det indhold, der er gemt på din enhed, kan dit indhold også indeholde relaterede billedoplysninger som f.eks. tidspunktet og det sted, hvor dit billede blev taget, tags og lignende oplysninger, der er gemt af din billedoptagelsesenhed.

Profiloplysninger. Vi indsamler muligvis demografiske oplysninger om dig, f.eks. dit køn, dit land og dit foretrukne sprog samt andre oplysninger om dine interesser og præferencer, herunder foretrukne skabeloner og arbejde på design eller produkter. Hvis du f.eks. er designer og bruger vores tjenester, gemmer vi oplysningerne på den profil, du opretter, og det indhold, du vælger at gøre tilgængeligt for andre brugere, f.eks. din professionelle baggrund, tidszone, placering, avatar, designkoncepter og skabeloner, servicetilbud samt meddelelser og udtalelser fra kunder. Nogle af disse oplysninger er en del af din offentlige profil og vil være synlige for offentligheden.

Kommunikation og markedsføring. Hvis du kontakter vores kundeserviceteams eller kommunikerer med os på anden måde (f.eks. via sociale netværk), indsamler vi også oplysninger om dig fra disse meddelelser, enten i forbindelse med feedback, du giver os eller hjælp, som du beder om i forbindelse med brugen af vores produkter og tjenester. Vi indsamler også dine præferencer i forbindelse med modtagelse af direkte markedsføring fra os og vores tredjeparter og dine foretrukne kommunikationsmåder.

Forms. Fra tid til anden kan vi give dig mulighed for at deltage i lodtrækninger, konkurrencer eller undersøgelser. Hvis du deltager, indsamler vi visse personoplysninger fra dig, og vi kan offentliggøre disse oplysninger.

Reviews. Vi kan også bede dig om at skrive en anmeldelse for at dele dine oplevelser med andre. Når du skriver en anmeldelse på vores hjemmesider og apps, indsamler vi de oplysninger, du giver, sammen med det navn, du viser. Bemærk, at anmeldelser på vores hjemmeside er offentlige, så medtag kun oplysninger, som du føler dig tryg ved at dele offentligt.

3.3 Personoplysninger, som du giver os om andre.
Det indhold, du vælger at uploade til vores hjemmesider og apps, kan indeholde personoplysninger om andre. Hvis du vælger at dele dit indhold eller andre oplysninger med en anden via en funktion, vi tilbyder, eller deltage i vores henvisningsprogram, bruger vi de personoplysninger, du giver (f.eks. modtagerens e-mailadresse) for at kunne opfylde din anmodning og til andre formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik. Før du uploader og/eller deler personoplysninger om andre via vores hjemmesider og apps, skal du sikre dig, at du har disse personers samtykke til at gøre dette, og at de personer, som du har videregivet personoplysninger om, har forstået og accepteret, hvordan Digy bruger deres personoplysninger (som forklaret i denne privatlivspolitik).

3.4 Personoplysninger, som vi modtager fra andre kilder.
Digy kan også indhente oplysninger om dig, som er offentligt tilgængelige eller fra andre kilder, f.eks. uafhængige tredjeparter, forretningspartnere, Cimpress plc-datterselskaber. Alle oplysninger, vi modtager fra disse kilder, kombineres med personoplysninger, som du giver os til de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik.

Vi kan f.eks. modtage personoplysninger om dig fra tredjepartskilder, såsom i) postvæsen til validering af oplysninger om postadresse, ii) sikkerhedsudbydere, udbydere af bedrageribekæmpelse og -forebyggelse, så vi kan screene brugere, der er forbundet med svindel, ii) sociale medieplatforme, når du logger på eller tilmelder dig ved hjælp af din konto på sociale medier (f.eks. dit brugernavn, dine grundlæggende profilkontooplysninger, dit profilbillede), (iii) i nogle tilfælde indsamler vi muligvis personoplysninger fra virksomheder til kundeemnegenerering, som hjælper os med at forbedre vores servicetilbud; og vi) reklamepartnere og marketingpartnere for at overvåge, administrere og måle vores annoncekampagner og for at tilbyde dig mere relevant annoncering.

3.5 Slutbrugeroplysninger
Vi kan også indsamle personoplysninger om besøgende og brugere af vores brugers hjemmesider eller tjenester (“slutbrugeroplysninger”), udelukkende for dig og på dine vegne. Du kan f.eks. tilføje en kontaktformular på din hjemmeside. Oplysninger, der indsendes af besøgende på din hjemmeside, gemmes derefter hos Digy på dine vegne. Til sådanne formål optræder Digy og skal betragtes som “behandler” og ikke som “ansvarlig” (da begge disse udtryk er defineret i EU’s persondataforordning (“GDPR”)) for sådanne slutbrugeroplysninger. Du er ansvarlig for at overholde alle love og bestemmelser, der gælder for indsamling og kontrol af sådanne slutbrugeroplysninger, herunder alle love om privatlivspolitik og databeskyttelse i alle relevante jurisdiktioner. Behandlingen og overførslen af slutbrugeroplysninger skal være i overensstemmelse med databehandlingsappendiks (“DPA”).

4. Hvordan bruger vi dine personoplysninger?

a) At oprette, administrere og vedligeholde din konto: for at vedligeholde din konto og facilitere integrerede tjenester, f.eks. enkeltlogon, for at give dig mulighed for at logge på, navigere på hjemmesider og apps og foretage køb, for at bekræfte vores brugeres identitet; for at give dig teknisk support, herunder f.eks. nulstilling af din adgangskode.

b) At formidle vores tjenester til dig: for at give dig de oplevelser, produkter og tjenester, du anmoder om, ser, interagerer med eller køber, for at opfylde, administrere og levere din bestilling, for at du kan få adgang til og bruge vores tjenester, herunder upload, download, samarbejde om og deling af indhold, for at vedligeholde og administrere vores tjenester.

c) Kundesupport: for at levere global kundeservice og kvalitetssikring, herunder afsendelse af servicemeddelelser via sms, chat, e-mail eller telefon. Deling af dine relevante data (f.eks. bestillings-id eller kontooplysninger) med vores kundeserviceteam giver os mulighed for at besvare dine spørgsmål og behov. Opkald med vores kundeserviceteam overvåges i realtid eller optages med henblik på kvalitetskontrol og uddannelse. Optagelser gemmes i en begrænset periode og slettes automatisk bagefter, medmindre det er nødvendigt at gemme optagelsen til efterforskning af juridiske eller svigagtige forhold.

d) Kundeanalyser: for bedre at kunne forstå, hvordan du får adgang til og bruger vores tjenester, for at afgøre, hvor effektive vores kampagner og annoncer er, til forsknings- og analyseformål, f.eks. til at vurdere og forbedre vores tjenester, brugeroplevelse og forretningsaktiviteter og til at udvikle nye funktioner, produkter eller tjenester.

e) Support af samarbejde, netværksdannelse og projekter: for at gøre det muligt for dig at kommunikere, samarbejde og dele indhold med de brugere, du angiver, og gøre det muligt for brugere at oprette forbindelse til designere, sende projekter og modtage bud på designservice og på anden måde forbinde brugere og designere eller andre udbydere.

f) Kommunikere med dig via forskellige kanaler: for at kommunikere med dig vedrørende din konto eller bestilling, herunder for at yde kundeservice i forbindelse hermed, for at sende kommunikation i forbindelse med din brug af vores tjenester, f.eks. påmindelser om dine igangværende design, for at underrette dig, når du modtager nye meddelelser fra en anden bruger, for at besvare dine anmodninger og forespørgsler, for at sende dig vigtige opdateringer og meddelelser vedrørende vores hjemmesider og apps eller vores produkter og tjenester (f.eks. produkttilbagekaldelser eller sikkerhedsproblemer), og for at invitere dig til at give os feedback om vores tjenester og kundeserviceteam.

g) Markedsføring af vores produkter og tjenester til dig (herunder levering af co-branded tilbud med vores partnere eller tilknyttede Cimpress-selskaber): for at understøtte vores markedsførings- og reklameaktiviteter, herunder for at sende dig tilbud og kampagner for vores produkter og tjenester eller produkter og tjenester, der tilbydes af vores partnere eller tilknyttede Cimpress-selskaber. For at sende dig nyheder om produkter, tjenester og design, der er undervejs, for at kontakte dig om oplysninger, som vi mener kan være af interesse for dig, for bedre at kunne give dig mere relevante annoncer (både på vores hjemmesider og på tredjepartshjemmesider), for at måle, tilpasse og forbedre vores reklame- og markedsføringskampagner, og for at administrere salgsfremmende aktiviteter (f.eks. lotterier, henvisningsprogrammer eller konkurrencer), som du deltager i. Hvis du har tilmeldt dig at få tilsendt markedsføringsopdateringer, så bruger vi profilering for at sikre, at markedsføringsmaterialer er skræddersyet til dine præferencer, og til det, vi tror, du vil være interesseret i. Dette har ingen væsentlig indvirkning eller retsvirkning for dig.

h) Tilpasningsmuligheder: for at levere integrerede og tilpassede tjenester, produkter og tilbud, herunder gennemførelse af markedsførings- og/eller markedsundersøgelser, for at tilpasse vores kommunikation til dig, for at skræddersy det indhold, du ser, for at kunne levere funktioner og oplysninger, der passer til dine interesser og præferencer, og for at gruppere brugere af vores tjenester baseret på f.eks. brug og demografi.

i) Sikkerhed: For at forebygge og registrere svindel, uautoriserede aktiviteter, uautoriseret adgang og anden ureglementeret adfærd, for at forbedre sikkerheden i vores netværk og informationssystemer og for at forbedre vores evner inden for datasikkerhed og forebyggelse af svindel. Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi foretage profilering baseret på dine interaktioner med vores tjenester, dine profiloplysninger og andet indhold, du sender til os, samt oplysninger indhentet fra tredjeparter (f.eks. for at låse stjålne konti eller konti, der bruges til spamming/svindel).

j) Overholdelse af juridiske forpligtelser: Vi kan være nødt til at videregive dine personoplysninger i forbindelse med stævninger, retskendelser, og andre juridiske anmodninger fra regulerende myndigheder og politiet for at administrere, forsvare og løse retlige krav og tvister, i forbindelse med undersøgelser og overholdelse af regler, for at håndhæve de vilkår og betingelser, der gælder for vores tjenester, for at overholde de juridiske krav fra offentlige myndigheder, eller for at beskytte Digys, vores medarbejderes, kunders og andres rettigheder, ejendom og sikkerhed.

5. På hvilket juridisk grundlag indsamler vi dine personoplysninger?

Vi bruger de oplysninger, vi indsamler om dig til:

Visse love kræver, at vi informerer dig om retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger. I henhold til dette kan vi behandle personoplysninger i forbindelse med følgende retsgrundlag:

-Kontraktens opfyldelse: hvor indsamling og behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at opfylde en kontrakt eller for at træffe foranstaltninger til at indgå en kontrakt med dig (f.eks. for at opfylde din bestilling eller for at kunne yde dig vores kundeservice og tekniske support).

-Overholdelse af lovmæssige forpligtelser: hvor det er nødvendigt at overholde en relevant juridisk eller lovgivningsmæssig forpligtelse, som vi har (f.eks. at besvare politiets anmodninger).

-Vores berettigede forretningsinteresser: for fremme af vores berettigede forretningsinteresser, herunder: ◦ At vedligeholde, fremme og forbedre vores tjenester, brugeroplevelse og forretningsaktiviteter samt at udvikle nye funktioner, produkter eller tjenester. ◦ For at gøre det lettere for dig at deltage i de interaktive funktioner, du vælger at bruge på vores hjemmesider og tjenester og tilpasse vores tjenester (f.eks. ved at præsentere indhold, der er skræddersyet til dig). ◦ For at kommunikere med dig, informere dig om begivenheder eller ændringer i vores tjenester eller på anden måde besvare dine forespørgsler og anmodninger om oplysninger. ◦ Undtagen hvor gældende lovgivning kræver samtykke til at gennemføre markedsføringsaktiviteter for at tilbyde dig produkter eller tjenester, der kan være af interesse for dig via e-mail, f.eks. kampagner for vores produkter og tjenester. ◦ Til dataanalyse og -rapportering (f.eks. for at fastlægge effektiviteten af vores markedsføringskampagner eller for at forstå, hvordan vores tjenester bruges). ◦ Til kontrol, overvågning og forebyggelse af bedrageri. ◦ For at beskytte og forsvare vores juridiske rettigheder og interesser samt tredjeparts interesser. ◦ Når vi bruger personoplysninger til Digys juridiske interesser, udføres det på en forholdsmæssig måde, som respekterer dine rettigheder til beskyttelse af personoplysninger.

-Med dit samtykke: Når det er nødvendigt i henhold til gældende lovgivning, indhenter Digy dit samtykke, før vi behandler dine personoplysninger (f.eks. i forbindelse med direkte markedsføringskommunikation). Du kan når som helst trække dit samtykke tilbage, som angivet i afsnittet Kontakt os nedenfor.

6. Børn

Vores tjenester er ikke målrettet eller tiltænkt til brug af børn under seksten (16) år, og børn under denne alder kan heller ikke oprette en brugerkonto eller på anden vis give personoplysninger. Hvis vi bliver opmærksomme på, at et barn under seksten (16) år har givet personoplysninger via vores hjemmesider og/eller apps, fjerner vi deres personoplysninger fra vores filer. Hvis en forælder eller værge bliver opmærksom på, at deres barn har givet sådanne oplysninger via vores hjemmesider og/eller apps, skal forælderen kontakte os på dataprotection@digyprint.dk, så vi kan træffe passende foranstaltninger.

7. Hvilke rettigheder har jeg til at tilgå og kontrollere brugen af mine oplysninger?

I henhold til gældende lovgivning og afhængigt af visse betingelser har du muligvis følgende rettigheder:

Adgang: Adgang til dine personoplysninger, og ret til at få udleveret en kopi af de personoplysninger, vi har om dig. –Berigtigelse: Ret til at rette eller opdatere unøjagtige eller ufuldstændige personoplysninger. –Sletning: Ret til at anmode om, at vi sletter dine personoplysninger (eller ændrer dem, så du ikke kan identificeres). –Indvending: Ret til at gøre indvending mod behandlingen af dine personoplysninger. –Overførbarhed: Ret til at anmode om dataoverførbarhed for personoplysninger, som du har givet. –Begrænsning: Ret til at begrænse behandlingen af dine personoplysninger (når der er et retsgrundlag for det). –Træk samtykke tilbage: Ret til at trække dit samtykke tilbage, hvis behandlingen er baseret på et samtykke, du tidligere har givet (f.eks. til direkte markedsføringsformål). –Indgive en klage: Ret til at udøve dine rettigheder ved at kontakte os direkte eller ved at indgive en klage til en lokal tilsynsmyndighed.

Vi kan bede dig om at bekræfte din identitet, før vi foretager os yderligere vedrørende din anmodning.

8. Hvordan kan du udøve disse rettigheder?

Adgang, berigtigelse, kopiering, sletning, overførbarhed
Du kan selv udøve nogle af ovenstående rettigheder ved at gå til dine kontoindstillinger og opdatere dine personoplysninger og indstillinger.

Du kan også kontakte vores kundeserviceteam gennem hvilken som helst kontaktmetode, der er oplyst i sektionen Kontakt os nedenfor, for at udøve dine rettigheder, som er angivet ovenfor.

Fravælge markedsføringskommunikation
Du kan ændre dine markedsføringsindstillinger når som helst ved enten at klikke på linket “afmeld” nederst i en markedsførings-e-mail, ved at ændre dine markedsføringsindstillinger via dine kontoindstillinger for den respektive Digy-signaturtjeneste eller ved at kontakte kundeserviceteamet som angivet i afsnittet Kontakt os nedenfor.

Selvom du vælger at afmelde modtagelse af reklamer via e-mail, telefon eller post, kan vi stadig kommunikere med dig ved hjælp af en af disse metoder vedrørende dine bestillinger, din Digy-konto eller til andre administrative formål (f.eks. kommunikation i forbindelse med en afventende bestilling, et uløst kundeserviceproblem eller en opdatering af politikken). Hvis du ikke ønsker at modtage meddelelser fra Digy, skal du slette din Digy-konto.

Indgive en klage
Hvis du vil klage over denne privatlivspolitik eller vores praksis vedrørende beskyttelse af personoplysninger, bedes du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver ved at sende en e-mail til dataprotection@digyprint.dk, så din sag kan blive behandlet direkte. Vi beder dig om at forsøge at løse eventuelle problemer med os først, selvom du til enhver tid har ret til at kontakte din lokale tilsynsmyndighed.

Du kan også indgive en klage til din lokale tilsynsmyndighed, hvis du befinder dig i:

  • EØS/Schweiz ved at kontakte din lokale tilsynsmyndighed for databeskyttelse.
  • Det Forenede Kongerige ved at kontakte The UK Information Commissioner´s Office (ICO) på https://ico.org.uk/make-a-complaint/.
  • Australien ved at kontakte The Office of the Australian Information Commissioner på www.oaic.gov.au.
  • USA ved at kontakte den relevante informationskommissærs kontor i den respektive amerikanske stat.

    9. Hvad sker der, når du anmoder om at få din konto slettet?

    Når du har kontaktet os for at få slettet de personoplysninger, vi har om dig, og vi har bekræftet din identitet, lukker vi din konto og sletter dine oplysninger fra vores systemer.

    Bemærk, at selv hvis du beder os slette dine oplysninger, kan vi have juridisk lov til at beholde nogle af dem (f.eks. en oversigt over vores transaktioner eller forsendelser), og vi kan stadig beholde anonyme oplysninger om visse forhold, som f.eks. hvordan kunder interagerer med vores tjenester.

    Når vi har behandlet din anmodning, mister du med det samme adgangen til følgende:

    • Din Digy-konto.
    • Dit login og din adgangskode til din Digy-konto.
    • Bestillingshistorik med en hvilken som helst af Digys signaturtjenester.
    • Produkter, du har designet og gemt, og tjenester, du har brugt.
    • Uploadede billeder, alle gemte design og andet indhold med en hvilken som helst af Digys signaturtjenester.

    Sletning af din Digy-konto er en permanent ændring. Det kan ikke laves om.

    10. Hvor længe beholder vi dine personoplysninger, og hvordan beskytter vi dem?

    Vi opbevarer kun dine personoplysninger i det tidsrum, der er nødvendigt for at opfylde de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik, medmindre en længere opbevaringsperiode er påkrævet eller tilladt i henhold til lovgivningen (f.eks. registrering af transaktioner eller forsendelser).

    Digy har implementeret tekniske, fysiske og administrative sikkerhedsforanstaltninger, der er udviklet til at beskytte mod uautoriseret adgang, videregivelse, brug og ændring af personoplysninger. Disse foranstaltninger omfatter, men er ikke begrænset til, krypteringsmetoder, adgangskontrol, kontrolleret administration af brugerrettigheder og ved at begrænse adgangen til personoplysninger til dem, der har et forretningsbehov for sådan adgang i forbindelse med Digy, som beskrevet heri. Vi gennemgår jævnligt vores sikkerhedsprocedurer for at finde frem til passende ny teknologi og nye metoder.

    Vær opmærksom på, at det også er dit ansvar at beskytte dine personoplysninger. Når du opretter en Digy-konto, bør du vælge en stærk adgangskode og gemme den sikkert uden at dele den med andre. Du kan ændre adgangskode lige så ofte, som du vil, ved at gå til dine “Kontoindstillinger.” Hvis du har grund til at tro, at sikkerheden på din konto kan være blevet kompromitteret (f.eks. at din adgangskode er blevet lækket), eller hvis du har mistanke om, at en anden bruger din konto, opfordrer vi dig til at fortælle os det med det samme.

    Vi tager informationssikkerhed og persondatapolitik alvorligt, og vores mål er at levere en sikker hjemmeside til alle brugere. For at kunne nå dette mål har vi implementeret et sikkerhedsprogram, der identificerer og løser sikkerhedsproblemer, og vi benytter eksterne sikkerhedsforskere til at rapportere sårbarheder. Hvis du mener, at du har identificeret et sikkerhedsproblem på vores hjemmesider eller apps, skal du kontakte info@digyprint.dk

11. Hvad er cookies?

Cookies er små datafiler, ofte med en unik identitetskode, der lagres på din enhed, når du besøger visse Digy-hjemmesider. Cookies bruges, fordi de giver en hjemmeside mulighed for at genkende en brugers enhed.

Digy og deres signaturtjenester skræddersyr deres hjemmesider og apps til at vise det mest relevante indhold og nyttige tilbud for at give dig den bedste oplevelse. Vores hjemmesider og apps bruger cookies, som bl.a. lader dig navigere effektivt mellem sider, husker dine indstillinger og generelt forbedrer din brugeroplevelse på vores hjemmesider og apps. De bidrager også til, at de reklamer du ser online, er mere relevante for dig og dine interesser.

Du kan få mere at vide om, hvilken type cookies DigyPrint bruger, ved at gå til Cookie-meddelelse.

12. Hvordan kan du administrere, hvilke cookies der bliver lagt på din enhed?

Ved hjælp af browserindstillinger
Menuen Hjælp på menulinjen i de fleste browsere kan fortælle dig, hvordan du aktiverer eller forhindrer din browser i at acceptere nye cookies, hvordan du kan få browseren til at give dig besked, når du modtager en ny cookie, samt hvordan du slår cookies helt fra. Du kan også deaktivere eller slette tilsvarende data som anvendes af browser add-ons, såsom Flash-cookies, ved at ændre indstillingerne for add-ons eller ved at gå til den pågældende producents hjemmeside. Vær opmærksom på, at vores hjemmesider ikke fungerer ordentligt, hvis du deaktiverer eller sletter visse cookies.

Tredjepartscookies
Når du bruger vores hjemmesider og apps, vil du måske bemærke indhold, der kommer fra en anden virksomhed end os. Hvis du “deler” indhold fra Digy med venner gennem sociale netværk som for eksempel Facebook eller Twitter, kan disse sociale netværk også placere cookies på din computer. Vi har ikke adgang til eller kontrol over cookies, der anvendes af disse virksomheder eller tredjeparters hjemmesider. Hvis du gerne vil fravælge cookies oprettet ved at “dele” indhold fra Digy på sociale netværk som for eksempel Facebook eller Twitter, foreslår vi, at du besøger disse tredjepartshjemmesider for at få flere oplysninger om deres cookies, og hvordan man håndterer dem.

Hvis du vil vide mere om tredjepartscookies og om, hvordan man fravælger dem, kan du gå til www.allaboutcookies.org og www.youronlinechoices.eu.

13. Ændringer i denne privatlivspolitik.

Fra tid til anden kan vi ændre denne privatlivspolitik for at imødekomme nye teknologier, branchepraksis, lovmæssige krav eller i forbindelse med andre formål. Vi forbeholder os retten til at ændre denne privatlivspolitik når som helst i overensstemmelse med gældende lov. Hvis vi gør det, vil vi offentliggøre den reviderede privatlivspolitik og opdatere datoen for “senest opdateret” øverst, og det er derfor en god idé at gennemgå den ofte. Vi giver dig også besked i tilfælde af væsentlige ændringer, og hvis det kræves i henhold til gældende lovgivning, vil vi indhente dit samtykke. Meddelelse kan ske via e-mail til dig på den seneste e-mailadresse, du har givet os, ved at offentliggøre meddelelser om sådanne ændringer på vores hjemmesider og apps og/eller på anden måde i overensstemmelse med gældende lovgivning. Din fortsatte brug af tjenesterne betragtes som accept heraf.